28 Ağustos 2008 Perşembe

Çelişki...


Çok yakından tanıdığım bir arkadaşım bana şunları anlattı:

"Şöyle sordum çok iyi tanıdığım birine, neden dedim neden istediğimiz gibi olmuyor, ya da neden benim istediğim gibi olmuyor. İnat mı yapıyor bazen hayat bana. Öyle değil dedi tanıdığım. Sen ne istediğini bilmiyorsun da ondan olmuyor.
-Ama ben hak ediyorum istediklerimi, hak etmediklerimden öte istemedim hiç.
-O senin düşüncen, sen maymun iştahlısın.
-Hayır maymun iştahlı değil, sadece çok detaylı düşünüyorum.
-Ama o detaylar yaşadığın o şeyin ortasında mı aklına geliyor? Neden daha önce düşünmüyorsun?
-Sonradan fark ediyorum.
-O zaman sen o işe başlarken onu yeterince istemiyorsun aslında.
-İstemesem başlamam.
-Bu bir cevap değil, bunu herkes söyleyebilir.
-Nedenmiş peki?
-Sen o kadar iştahlanıyorsun ki bir anda, onu çok istediğini sanıyorsun.
-Ben sadece aşk meşkten bahsetmiyorum.
-Ben de sadece aşk meşkten bahsetmiyorum. Sen onu çok istediğine inandırıyorsun, o her neyse ama yarısında istemediğini fark ediyorsun. Bak hala tamamlanmamış, öykülerin, yazıların, yapacakların var. Hala başlanmamış düşlerin.
-Bu kötü mü?
-Bunlara maymun iştahıyla kalkışıp sonuçlanmayacağını düşünürsek kötü, yolculuk iyidir ama verilen kararlarda yolculuk iyi değil.Baksana sigaraya bile başladın, hemen vazgeçtin sonra.
-Kötü mü yaptım?
-Sorun başlayıp bırakman değil. Kararsızlığın.
-Ama o da olacakları çok detaylı ve ince düşünmemden oluyor. Kimseyi üzmek istemediğimden bazen, bazen de yüzsüzlük yapmamak için.
-Belki bazen yapman gerekiyordur. Önceden plan yapmaman, ya da birilerinin üzülmesi.
-Hayır gerekmeden de olabilir.
-Şu ana kadar oldu mu. En azından bir üzülen oldu. O da sen miydin genelde yanlış mı hatırladım?
-Belki doğrusun; ama sen de benim hakkımda herşeyi bildiğini düşünüyorsun galiba.
-Belki de, ben senin karşıtınım ondandır. Diyalektik denen doğrudur belki.
-Sen sadece yargılıyorsun.
-Seni benden başka yargılayan oldu mu sana karşı?
-Olmadı?
-Ya senin hiç bilmeyeceğin şekilde yargılayan ve hükünü veren.?
-Olmuştur.
-Olmuş mudur?
-Oldu.
-Anlamadım
-Evet, hep öyle oldu.
-Bak, yine seni senden başka cezasız yargılayan yok.
-Uyu artık.
-Sen uyumadan olmaz ki.
-Tamam tamam.
-Sana da iyi geceler.
-Hıh..."

Hiç yorum yok: